Dette skjemaet benyttes både ved krav om partsinnsyn og offentlig innsyn.
For å få et best mulig grunnlag for behandling av innsynskravet er det viktig at alle feltene i skjemaet fylles ut med korrekt og utfyllende informasjon. For partsinnsyn vil vi kontrollere opplysningene ved oppslag mot det sentrale folkeregisteret.
Partsinnsyn i hht forvaltningsloven § 18:
- Krav om innsyn i opplysninger om
deg selv.
-
Krav om innsyn i opplysninger om eget barn under 18 år.
- Krav om innsyn i oplysninger om andre du
handler på vegne av - I slike tilfeller må fullmakt fra den det gjelder vedlegges.
I hht forvaltningsloven § 11 a, skal forvaltningsorganet forberede og avgjøre saken uten ubegrunnet opphold. Dersom henvendelsen ikke kan besvares i løpet av en måned etter at den er mottatt skal det gis et foreløpig svar.
i hht forvaltningsloven § 21, ved avslag på krav om innsyn skal parten informeres om avgjørelsen og avslaget kan påklages.
Svaret på din innsynsforespørsel om partsinnsyn vil bli sendt deg elektronisk til din digitale postkasse eller vi tar kontakt med deg for å avtale utlevering.
Offentlig innsyn i hht offentlighetsloven §§ 3 og 28:
I hht offentlighetsloven § 29, skal krav om innsyn avgjøres
uten ubegrunnet opphold.
Offentlighetsloven § 32: Dersom den som har krevd innsyn ikke har fått svar innen fem arbeidsdager etter at organet mottok kravet, skal dette regnes som et avslag som kan påklages.
Svaret på din innsynsforespørsel om offentlig innsyn vil bli sendt deg elektronisk til din digitale postkasse, tilgjengeliggjort på digitale plattformer eller vi tar kontakt med deg for å avtale utlevering.
Send en forespørsel til postmottak@tydal.kommune.no dersom ingen av disse alternativene passer ditt innsynskrav. Vennligst ikke oppgi personsensitive opplysninger på e-post, Tydal kommune benytter eDialog for sikker sending av brev og dokumenter. Se mer informasjon på hjemmesiden vår under "kontakt oss".